A mai
nap már a vitorlázásról szólt. Reggel 10-kor
Bőrtok az áramlásokat mesélte el. Olyan mintha valakinek azt mesélnék, hogy a
ködben merre menjen…11-kor „skipper meeting”, a fontos kérdések átbeszélve.
Öltözés, melegen ajánlott. Imre is beruházott nagy rábeszélésre, Hozott egy
kiülőt meg valami felsőt…felkészült. 12.30-kor vízen az első eresztés. Hogy ne
legyen akkora tülekedés, először a sárga csoport száll vízre, majd a kék. Nézem,
hogy a parton kis kerítésekkel elválasztott területeken szépen beosztják szám szerint
a sólya kocsikat, hátha könnyű lesz visszafele megtalálni, gondolom én. Délután 14.00-ra írták ki a futamot, be is
lett tartva. 15 csomós szél 20 csomós befújások, szitáló esőben. Az első
csoportban az első rajt elmegy, meglepődöm, ez az egy futamban 142 hajónál nem természetes. A zsűrinél
rajtolok, jól bezárnak de kifordulás, igazítás és ott vagyok az elejében…ha az
a fránya áramlás a krajc bójánál a bal oldalról nem tolna be mindenkit elém. Így
lesz valaki 10-ből 70.-ik. A „bőszél” jó játék, nagy hullámok, „szörpölök”. Azért
felmerült bennem, a tegnapi 30 csomósban már nem lennék ennyire magabiztos. A
második krajcot már okosabban húzom, én is használom az áramlást, kicsit
előbbre kerülök. A baloldalt húzom, a bójára meg korán fordulok, kb. 100m-t
sodor hozzá az áramlás, jól számoltam. A vége 57. Luka Cicareli mögöttem,
kicsit megnyugodom…még ilyen nem volt. Medve valahol előttem végez, nem tudtam
közel kerülni hozzá, megy mint a mérgezett egér, de kiderül, hogy korai rajtos.
Imre, Csaba a kék csoportban…a Csaba 72. , Imre borulás nélkül megússza.
Borulásból azért látok gazdagon...
R.Daves képei. Thanks!
R.Daves képei. Thanks!
A
második futamot kicsit elforduló szélben 4.-re sikerül elrajtoltatni. Ebből
nekem kettő jó, egy nagyon rossz és egy rossz. Kár, hogy a rossz jutott a
fekete lobogós utolsó rajtra. A mezőny azért nem ennyire fegyelmezetlen. Az
áramlás tolja a hajókat ki a vonalon, Sikerül aztán tisztázni magam, az áramlást
már tudatosan használom, jövök előre. A vége 37. ebben azért benne, hogy előlem
kizártak néhány korai rajtost. Medve kicsit elveszve a mezőnyben, de kiderül,
megint korai volt a rajtja.
Csaba
belekeveredik egy borulás miatti csatába, eldobva 20 helyet. Imre most javít.
Kifele
vágtatás beerősödő szélben, de ott már kit érdekel. A parton a franciák várnak
minket, a kocsik helyett. Intézkednek tesznek vesznek, majd magam megyek a
kocsiért 10 perc után, kihúzom a meredek nyálkás sólyán. Egy idősebb versenyző
nagyot esik, később a mentő viszi el. Aztán még segítek egy angolnak sólya kocsi
keresésben, és a hajó felrángatásban. Alig várom a forró fürdőt. Ha most
megkérdeznék mi volt a mai nap csúcspontja, a kád melegvíz nagyon esélyes
lenne.
A parton
(fedett) buli, pasta-pasta, még
dumálunk, melegedünk, pakolunk. A melegedésről még annyit, egy nagy nyitott
kandalló önti a meleget a klubház közepén, ügyes. A végén, már „megszüttyedve”
érezi csak az ember milyen kemény sportot is választott.
Holnap
megint 14.00 a rajt. 15-17 csomó és eső továbbra is várható. A szél maradhat,
de a felhő kérdésében nem lehetne kicsit hibázni?
Eredmények
Eredmények
BZ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése